A Mecseknádasdra érkezők túraútvonalakból bőven válogathatnak, a vasárnap délutáni sétától a Kelet-Mecsek bebarangolásáig. Akik csak egy vasárnapi ebéd után szeretnének beleszagolni az erdőbe, azoknak az Óbányai völgyben ajánlunk egy sétát, kondíciótól függően a közeli pisztrángos tavakig, vagy egészen Kisújbányáig. A sétának vagy rövid túrának akár térkép nélkül is nekivághatnak, hiszen a völgyben, végig a kék jelzésen, Kisújbányáig eltévedni nem lehet. Aki azonban délután akar nekivágni a Zengőnek, az jobb ha Püspökszentlászló felől próbálkozik, mert a Mecseknádasd - Óbánya – Zengő – Óbánya - Mecseknádasd túra legrövidebb jelölt úton haladva is 20 km, jelentős szintkülönbséggel.

Könnyű túrák kezdőknek

1./ Az Óbányára vezető műúton elindulva a völgyben teszünk meg 3 km-t. Közben elhaladunk az egykori Stein malom és a Skóciai Szt. Margit-kereszt mellett. Az óbányai kocsmától északi irányba induló kék  jelzést követve a temető mellet felkapaszkodunk a Dél-dunántúli Piros-túra útvonaláig. A gerincre felérve szép kilátás nyílik a településre, valamint a településtől délre lévő Tél-hegyre (Winterberg ), Hosszú-tetőre (Langhöhe), valamint a Templom-hegyre. Kelet felé követjük a piros ▬ jelzést, egészen addig, amíg a piros + jelzés le nem tér jobbra, déli irányba lefelé. A piros + jelzésen haladunk egészen az óbányai műút eléréséig.

Táv: 6 km

Szintkülönbség: 130 m

2./ A háztól felkapaszkodunk a dombtetőre, majd balra fordulva rácsatlakozunk a Dél-dunántúli Piros-túraútvonalára. Egyenesen haladva követjük a jelzést, mely a Harács mezőig változatos tájon halad. Harács mezőnél balra fordulunk és követve a zöld  jelzést, lefelé haladva elérjük Óbányát. Innen a műúton térünk vissza Mecseknádasdra

Táv: 8,4 km

Szintkülönbség: 200 m

3./ Az óbányai műúton keleti irányba haladunk, amíg el nem érjük a Skóciai Szt. Margit-keresztet. Itt balra fordulva a zöld ▬ (Mecseki Zöldtúra útvonala) jelzésen, a Rékavár érintésével felkapaszkodunk a Langhöhere (Hosszú-tető). A zöld ▬ jelezést követjük egészen a Vadászlak eléréséig, ahol jobbra lekanyarodva, követve a zöld  jelzést leereszkedünk Óbányára. A műutat követve visszatérünk Mecseknádasdra.

Táv: 10 km

Erősebb túrák haladóknak

A háztól a műút mentén elsétálunk Óbányára, majd a falun végighaladva, a régi strand után kissé jobbra tartva elérjük a Pisztrángos-tavakat. A tavak mellett továbbmenve a Réka-patak mellett, az ösvényt követjük Kisújbányáig. A falu központját elérve megpihenhetünk a kút mellett, vagy frissítőt vásárolhatunk a balra (Püspökszentlászló felé) tartó út menti kisboltban. A Cigányhegyre a faluba vezető egyetlen műút visz fel (zöld Δ). A tetőn jobbra, a sárga ▬ egy kavicsos úton vezet fel a kilátóhoz. A dombról lefelé, északi irányban haladunk és az elágazásoknál jobbra tartunk, míg el nem érjük a Dél-dunántúli Piros-túra útvonalát a piros ▬ -t. Ezt a jelzést követjük a tetőn mindaddig, míg leérünk a faluba Mecseknádasdon.

2/a Mecseknádasd – Réka kunyhó –Kisújbánya – Óbánya - Mecseknádasd

2/b Mecseknádasd – Réka kunyhó – Püspökszentlászló – Kisújbánya – Óbánya - Mecseknádasd

2/c Mecseknádasd – Réka kunyhó – Zengő - Püspökszentlászló – Kisújbánya – Óbánya - Mecseknádasd

A volt Stein malom mögötti műútról felkapaszkodunk a Réka-vár felé a Hosszútetőre és elsétálunk a Vadászházig a zöld ▬ jelzésen. Innen leereszkedünk balra zöld  jelzésen a Réka völgybe. A völgyben jobbra fordulunk és a kék  jelzésen elérjük az Etelka forrást a Réka kunyhónál. A Réka kunyhónál hatalmas fenyőfák alatt padok, asztalok csábítanak pihenésre. Erőnlétünket és elszántságunkat figyelembe véve lehetőségeink a következők:

2/a Egyrészt északi irányba fordulva, követve a zöld Δ jelzést, a Somos-hegy alatt elhaladva Kisújbánya érintésével a kék ▬ jelzésen az Óbányai völgyben, visszatérhetünk Óbányán keresztül Mecseknádasdra.

2/b Másrészt a kék  jelzést nyugati irányba követve eljuthatunk Püspökszentlászlóra, majd innen a sárga ▬ jelzésen Kisújbányára és az előbbiekben leírtak szerint vissza Mecseknádasdra.

2/c Harmadrészt ezen túra keretében lehetőségünk nyílik a Mecsek hegység legmagasabb pontjának meghódítására is. A Zengő csúcsára a kék jelzésről balra, déli irányba letérve, a sárga ▬ jelzésen juthatunk fel. A Zengőről a már előbbiekben leírtak szerint térhetünk vissza Mecseknádasdra.